Sarah Media

Creatieve Storyteller / Copywriter

Normaal zou er vandaag een aflevering komen rond Abu. Maar ik zat gisteren in een enorme brain fog en kon echt op niks komen.En daarboven had een goede vriendin en trouwe luisteraar van deze podcast mij de vraag gesteld om eens uit te leggen aan de rest van het publiek: Waarom eigenlijk Disney?

Want voor vele mensen is Disney iets voor kinderen.

Maar voor mij is Disney gewoon veel meer dan dat. Disney was er mijn hele leven. Het is de eerste tekenfilm die ik zag → Doornroosje.

En doorheen de jaren is de liefde alleen maar gegroeid. Het ging van fascinatie naar passie, naar er willen werken…Maar alles heeft 1 mooie rode draad, en dat is verhalen. Ik heb een liefde voor verhalen. Verhalen kunnen u meenemen naar betere plekken, het is zo geweldig om te beleven dat door het lezen van woorden ge dingen in uw lijf kunt voelen.

Het meest fantastische dat ik vind dat er bestaat is wenen bij een boek of film. Dat een verhaal mij zo raakt dat ik er emotioneel van word. Dat zijn de verhalen die mij bijblijven. En zijt ma zeker dat ik bij Disney films huil. Maar niet enkel van verdriet, ook gewoon omdat het complete plaatje klopt.

Het verhaal, de verhaallijn, de muziek die perfect afgestemd is. Dat moogt ge niet vergeten, alles alles alles, maakt dat uw verhaal u raakt of niet. Het is niet enkel de personages. Het is alles! En Disney is de man die daar een meester in is. Storytelling.

Ik ben het een beetje aan het verwaarlozen bij Sarah Media, I’m fully aware, maar ik wil er ook verandering in brengen. Maar Disney daar begon het dus allemaal mee. Hij heeft mij geleerd, laten zien en laten beleven/voelen wat verhalen kunnen doen. En dat wordt terug mijn missie in 2024. Jouw aanleren hoe je mooie en pakkende verhalen kunt vertellen die recht tot het hart van de klant spreekt zodat die bij jou gaat kopen. Zodat die zich zelf geen klant meer voelt en die het helemaal niet eens erg vindt om geld aan u te geven.

Een voorbeeld is mijzelf. In 2011 ging ik om de twee weken naar Disneyland Parijs. Ok, storytelling was daarvoor niet de enige reden, er zat daar ook iemand waarvoor ik ging. Maar dat is een verhaal dat ik nu niet ga vertellen haha! Maar ik vond het niet erg, ik had een abonnement en ik kon een jaar lang in en uit zoveel ik wou. Tijden en prijzen waren toen ook anders, maar ja ik at daar ook en kocht ook merchandise en alles wat ge wilt, maar als ge zo me zijt met die dingen, dan is da niet erg. En dat is allemaal omdat Disney mijn hart geraakt heeft! Door verhalen.

Wil jij graag een gratis voorproefje van hoe ik jou zou kunnen aanleren hoe jij storytelling kan gebruiken in uw content om er klanten mee te raken en binnen te krijgen (zo foute verwoording) dan kan je je inschrijven op de Sarah Media Advent Challenge. Dit werkt als een advent kalender waar ik jou elke dag van de advent een tip/ uitleg geef MET een opdracht. Hier zit ook storytelling bij. Aan het eind van de advent heb jij om en bij de 24 stukken content die jij in januari al kan inzetten.

Schrijf je hier in.

Ik ga dan nu nadenken over welke personages we behandelen in december. Volg mij via instagram op sarahmedia.be en daar mag je ook steeds je suggesties sturen. Bye!