Sarah Media

Creatieve Storyteller / Copywriter

Be no poor unfortunate soul!

Van Ursula kunnen we leren over sales. Ursula, de ware ‘sales Queen‘, begrijpt als geen
ander hoe je de behoeften van je doelpubliek ontdekt. Ze weet hoe ze de duistere
verlangens van anderen kan inzetten om haar eigen doelen te bereiken.

Wat is haar doel? Ursula wil de troon. Ze wil haar broer Triton wreken om wat hij haar heeft aangedaan. Dus wil ze hem raken waar het het meest pijn doet. Zijn jongste dochter. Ze bespioneert Ariel. Zo ziet ze dat ze verliefd wordt op een prins, meer nog, een mens!


Perfect, denkt ze. Want ze weet dat Triton haar nooit gaat laten gaan. Toch zeker niet naar de mensenwereld, want hij haat mensen. Dus Ursula heeft het perfecte plan. Ursula stuurt haar minions om haar te verleiden om naar Ursula toe te gaan.


Dat doet ze, want ze is ten einde raad. Triton heeft net haar grot met thingamabobs
kapot gemaakt en tot overmaat van ramp ook nog eens het beeld van Erik vernield.

In haar verdriet, neemt ze het besluit om naar de zeeheks te gaan.

Dat is al het eerste dat Ursula goed doet. Wanneer de pijn het diepst is, slaat ze toe met het aanbod dat alle pijn gaat wegnemen.
En dan komen we weer bij de sales pitch. Told you once before. Villain songs zijn sales
pitches. Lessen in marketing!


You poor unfortunate soul!


The only way to get what you want is to become a human yourself – De eerste zin zegt
het al. Kunt gij dat dan? vraagt Ariël. Ah ma natuurlijk! Dat is wat ik doe!!
Ze HELPT (let op haar woorden hier, ze helpt, niet verkoopt!) graag ongelukkige
meisjes, zoals zij, Poor souls with no one else to turn to. Nog eens spreekt ze Ariël toe
zoals ze zich voelt. Recht in haar gevoel, 1 stapje dichter bij aankoop.
Ursula begint dan aan haar achtergrondverhaal, haar why eigenlijk. Ze is ook heel
transparant, ja, ze hebben mij een heks genoemd… Ze wil hierbij vertrouwen scheppen.
“And I fortunately know a little magic, it’s a talent that I always have possesed.” Als je
ergens kennis van hebt, kan je dat delen. Wees niet bang om je expertstatus te laten
zien.

Dan vertelt ze over nog meer mensen die ze geholpen heeft aan wat ze wilden.
Inclusief transformatiebeelden. Dat zijn dan eigenlijk de reviews.
Ze vermeld zelfs de kleine lettertjes. Ze laat zelfs zien wat er gebeurd als je niet kan
betalen.
Maar zelfs dat is niet erg, want het eerste bezwaar komt…


Overwin Bezwaren met Overreding


Maar als ik een mens word, kom ik nooit meer bij mijn vader en zusjes terug.
Das waar, maar je zult wel je man hebben. Dat is toch wat je wilt? Je wilt toch niet meer
terug naar je vader, want die heeft net je mooie verzamelgrot vernietigd.
Oh ja, voor ze het vergeet moet ze het ook over de prijs hebben.
Daar komt, nog voor ze het heeft gezegd, bezwaar. Bijna realiteit toch.


Mensen willen een transformatie, zijn ten einde raad, maar betalen… nee, dat niet.
Ursula heeft dat ook meegemaakt, en ze heeft zich erin getraind. Want ze veegt de
bezwaren zo van tafel. Zelfs wanneer de prijs, de stem van Ariël is. De énige
herkenning die prins Erik heeft.
En dat weet Ursula!
Maar Ursula overtuigd Ariël door te zeggen dat de stem maar een kleinigheid is. Kan ze
wel zonder. Mannen houden toch niet van babbelende vrouwen, dus die stem ga je niet
eens nodig hebben. Ze tovert nog eens het mooie gezichtje van prins Erik in de stoom
om Ariël toch binnen te krijgen.
“I’m a very busy woman and I haven’t got all day” Je aanbod is tijdelijk. Je hebt het druk,
Jij bent de baas. Ze moeten snel beslissen.


Ik zou zeggen, luister en bekijk zeker eens de clip van poor unfortunate souls. Laat
Ursula maar even je business coach zijn!


Heb je zin om meer te leren over marketing aan de hand van Disney personages, volg
mij dan op sarahmedia.be. Daar deel ik elke dinsdag een Disney Tip!
Volgende week geen villains meer. Je kan op de poll op mijn Instagram stemmen welk
personage of welke groep liever je wil horen vanaf volgende week!