Sarah Media

Creatieve Storyteller / Copywriter

Aaaah Princess Week! Het pikt een beetje dat ik deze niet live kan meemaken in
Disneyland Parijs. Maar bij deze zet ik het op mijn moodboard om dat volgend jaar te
kunnen verwezelijken.
Belle mag de spits afbijten!
Tot ieders verbazing, inclusief het mijne, is Belle niet mijn favoriete prinses. Ze behoort
tot de favorieten, dat zeker, maar is niet de nummer 1. Wie dat wel is dat reveal ik nog
tijdens deze week, want natuurlijk komt ze ook aan bod! Nu ik erover nadenk, misschien
was ik te jaloers op haar want as long as I can remember wilde ik ook zo een
bibliotheek als zij had gekregen van de prins/ het beest. Tot op heden is dat 1 van mijn
doelen!

Maar dus, over naar de essentie van de zaak. Welke lessen kunnen wij als ondernemer leren van Belle.


Be yourself

Belle behoort tot mijn favorieten omdat ik mij heel hard in haar herken. Ze wilde altijd al
anders zijn als de rest. Zo voelt ze zich ook. Als je goed kijkt, is zij zelfs de enige die
blauw draagt, in het dorp. De dorpelingen noemen haar zelfs raar. En ja, dat is een
woord dat mij ook meermaals naar mijn hoofd gegooid werd. Ma that doesn’t stop her
for being her!! Never apologies for being you! Ook in het ondernemen. Doet niemand
wat gij doet? Perfect! Ik dacht in het begin dat ik nooit zou wegkomen met het praten
over Disney IN mijn business. Ik dacht dat niemand mij serieus zou nemen. Blijkt dat dit
er alleen is gekomen by popular demand!
In de live action is zij de enige die niet vast zit in de time loop. Ge kunt het dus zien als
de rest die vast zit in de sleur, behalve Belle, zij wil eruit.


Adventure

Ze zegt het zelf he, “I want adventure in the great wide somewhere, I want it more than I
can tell.”
Dit is haar doel. Ze spreekt het uit. Dat is haar goal. haar moodboard. Durft gij uw doel
hardop uitspreken?
Zo nee, dan daag ik u uit om dat vandaag eens te doen. Als het u
eng lijkt om dat tegen iemand te zeggen, doe dan als Belle. Ga wandelen, zoek u een
schoon open plekske en Zeg daar wat je wilt. Gooi het naar the universe. Sing if you
must.


Volg je hart

Belle is vastberaden en volgt haar hart, zelfs als dit betekent dat ze uit haar
comfortzone moet stappen. Voor jou als ondernemer is dit hetzelfde. Als jij een
succesvolle business wilt uitbouwen is het belangrijk om uit je comfortzone te treden.
Denk maar aan dingen doen als video’s opnemen van jezelf bijvoorbeeld.


Boeken en verhalen

Ze houdt van boeken/ lezen. Het is haar manier om de wereld te zien. Ze houdt dus ook
van verhalen. Laat dat je reminder zijn dat mensen van verhalen houden en storytelling
dus essentieel is in je content. Verhalen verrijken. De tekst in het lied “How Does A
Moment Last Forever” zegt het: How can a story never die? Ook in het lied ‘stories’ uit
de Beauty and the beast an enchanted christmas, zingt ze:
Stories ’bout heroes
Who overcame their deepest sorrow

They’ll put hope into his heart again

Verhalen en storytelling is zo belangrijk!


The Wolf Chase

Mind you, want net als Belle ga je tegen wolven moeten vechten in je reis in het
ondernemerschap. Ik wil je niet afschrikken maar het hoort erbij! En we zijn allemaal
Belles, we kunnen dat!


Band

De band tussen Belle en het beest is eentje die heel langzaam groeide. Niet zoals bij
Sneeuwwitje, 1 liedje bij de put zingen en klaar. Nee, dit was zwoegen en duurde gerust
een aantal maanden. Net zoals de band tussen u en uw (potentiële) klanten. Eigenlijk
zijt gij als “verkoper” een beetje zoals het beest en uw (potentiële) klanten de Belle’s die
verliefd op u(w aanbod) moeten worden. Het beest moest proberen en proberen en
kreeg ook eerst afwijzingen. Hij moest het onderste uit de kan halen. En dat deed hij, tot
strikjes in zijn haar toe! En dat is ook hoe het voor u is als ondernemer die een band
opbouwt met je klanten.


Dit waren so far de lessen die Belle ons kan leren. Of die wij leren van haar. Als je
geïnspireerd bent om je net als haar te gaan verdiepen in verhalen, dan heb ik goed
nieuws want op 31 augustus geef ik een GRATIS webinar over Storytelling. Meer
concreet over hoe je door het vertellen van verhalen het vertrouwen van je klanten wint.
Zet het dus in je agenda!
31/8 om 9.30